ΠΟΛ.1120/25-4-2014 ΥΠ. ΟΙΚ. - Φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που καταβάλλονται για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές και παρόμοιες υπηρεσίες
Επομένως, για τις υπηρεσίες της περ. δ' της παραγράφου 1 που παρέχονται από τα νομικά πρόσωπα ή τις νομικές οντότητες του άρθρου 45 που έχουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 4 του Κ.Φ.Ε., δεν ενεργείται παρακράτηση φόρου, με εξαίρεση τις αμοιβές που λαμβάνουν για τις υπηρεσίες που παρέχουν σε φορείς γενικής κυβέρνησης, καθώς και τις αμοιβές για τεχνικά έργα, δεδομένου ότι στην περίπτωση δ' της παρ. 1 του άρθρου 64, ορίζεται ότι οι υπόψη αμοιβές που λαμβάνουν τόσο τα φυσικά πρόσωπα όσο και τα νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου με συντελεστή 3%.
«Κατ' εξαίρεση, για τις αμοιβές για τεχνικά έργα που εισπράττονται από εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και στις αμοιβές των ενοικιαστών δημοσίων, δημοτικών και κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων ο συντελεστής είναι τρία τοις εκατό (3%) επί της αξίας του υπό κατασκευή έργου ή του μισθώματος, ανεξαρτήτως αν ο λήπτης της αμοιβής είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα.»
Παρακράτηση φόρου δεν έχουν γενικώς «τα τεχνικά έργα».
Το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει πολλαπλές αποφάσεις.
Μια απλή τεχνική επισκευή δεν χαρακτηρίζεται εργοληπτική διαδικασία. Συνήθως αντιμετωπίζεται ως παροχή υπηρεσιών, όπου τα υλικά τιμολογούνται με τιμολόγιο πώλησης και η αμοιβή της υπηρεσίας χωριστά. (ΔΙΟΤΙ δύνανται να εκτελεστούν προσηκόντως από επαγγελματίες, που διαθέτουν τα κατάλληλα μηχανήματα και τη σχετική εμπειρία και, συνεπώς, δεν πρόκειται για εκτέλεση δημόσιου έργου, κατά την έννοια των προαναφερθεισών διατάξεων του άρθρου 1 παρ.3 του ν.3669/2008.) & (π.χ. ΑΠΛΟΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ - κατά την κοινή πείρα και λογική, φύσης των άνω εργασιών ως απλών και συνήθων και, ως εκ τούτου, δυνάμενων να εκτελεσθούν προσηκόντως από τεχνίτες με σχετικές βιωματικές γνώσεις, τυγχάνουν ανάλογης εφαρμογής οι περί προμηθειών διατάξεις του ν. 2286/1995 και του π.δ/τος 118/2007, οι οποίες, κατά τα ανωτέρω, δεν προβλέπουν την καταβολή στον ανάδοχο ποσών για γενικά έξοδα και εργολαβικό όφελος.)
Επί των υπηρεσιών ισχύουν όσα αναφέρονται ανωτέρω.
Συνδεθείτε για περισσότερα...